Your address will show here +12 34 56 78

SWEAT & SCULPT

På S.A.L.T erbjuder vi ett brett utbud av olika träningsformer med fokus på styrka och stabilitet. Du arbetar i små grupper om max 5–8 personer med en personlig tränare som instruerar och vägleder.

Här kan du läsa mer om de olika klasserna.
EM Full Body

Högintensivt (HIT) tidigt morgonpass (early morning = EM). Du arbetar igenom hela kroppen i 30 min.

EM Tabata

30 minuters högintensiv träning med olika övningar som utförs i tabata-intervaller. Tabata är en speciellt framtagen högintensiv intervallträning (HIIT). En tabata-intervall pågår i 4 min där du arbetar högintensivt i 20sek med efterföljande vila i 10sek x 8ggr.

EM Upper Body / Cardio

Högintensivt (HIT) tidigt morgonpass (early morning = EM) 30 minuters träning för överkroppen i kombination med konditionsutvecklande övningar.
Pure Core

Ett pass precis som det låter. 30 min fullt fokus på dina magmuskler med övningar som stärker både din core-styrka och din core-stabiliet. Att träna magmusklerna är viktigt för att stärka upp hållningen och skydda ryggen.

Barbell Strength

Ett intensivt styrketräningspass för dig som vill träna upp din styrka och bränna kalorier. Under 1 timme jobbar du igenom kroppens alla större muskelgrupper med hjälp av musik, en skivstång och viktplattor. Du väljer själv dina vikter på stången för att kunna utmana din kropp att nå de resultat du vill ha.

Distance Spin

Konditionsträning på spinningcykel där du dessutom stärker upp ben och rumpa. Bra konditionsträning som dessutom är skonsam för knä och leder. Du tränar kondition i både tyngre backintervaller, raksträckor och snabbare etapper.
LM Full Body

Senare morgonpass (late morning = LM) där du arbetar igenom hela kroppen i 45 min.

Strength & Stability

Här arbetar du varierat och funktionellt med styrka och stabiliteten i fokus i alla övningar. Styrka kombineras med inslag från bl.a. pilates. Du arbetar igenom hela kroppen men med fokus på hållningsmuskelaturen, d.v.s. vi stärker upp coremuskelaturen, höfter och rygg. Hög intensiva partier varieras med långsammare segment under s.k. aktiv vila.

Booty

45 minuters träning med fokus på glutealmusklerna d.v.s. rumpmuskelaturen. Du arbetar med den egna kroppen i kombination med vikter och gummiband, du arbetar varierat och med både längre och färre repetitioner beroende på övning.
Strength Circuit

Styrketräning uppbyggd på stationer för maximal muskeluppbyggnad och styrka. Övningar för hela kroppen och med variation på vikter och antal repetitioner.

Strength Technique

För dig som tränat styrketräning ett tag och vill optimera tekniken och fördjupa dig i klassiska styrkeövningar. Fokus på tyngre vikter, färre repetitioner och noggrann utförd teknik.